FANDOM

Bo Yuma nie śpi!

Yun - Yuma,Yuma lub Wielka Yuma (skradziona boginii), jedno z głównych rzeńskich bóstw Yuuzhan Vongów. Szereg razy pomijana w trakcie opisu panteonu bóstw z racji tego, iż wszystkie firgurki przedstawiające boginię zostały skradzione. Yun - Yuma była siostrą przyrodnią Yun-Yuuzhan'a, Boga-Stowrzyciela. Miała troje oczu i sześć ramion, zazwyczaj ubierała się w pancerz podobny do tego jaki nosił Darth Krayt, z zamiłowania haftowała i robiła firanki na szydełku. Jej świętym zwierzęciem był krabopająk.

Yuma

Yun-Yuma okradająca wojowników

Yun-Yuma od najmłodszych lat cierpiała na bezsenność, a jedno z trojga oczu zawsze trzymała otwarte. Jej chwytne kończyny ułatiwiały szybkie poruszanie się. Była koneserką rzeczy pięknych, które często brała w swoje posiadanie. Niektórzy doszukują się w jej pasji kolekcjonerskiej cudzych rzeczy przejawów kleptoamanii. Yun-Yum bywała czasem mylnie nazywana boginia pokoju, zwłaszcza po tym, gdy dwa Yuuzhańskie klany mające rozpocząć bitwę o dominację spostrzegły, iż brak im oręża. Śledztwo wykazało, iż wszystkie rodzaje broni ukradła Yun-Yuma jeszcze przed śniadaniem. Wierni odczytali ten gest jako niechęć do walk i ogłosili Yun-Yumę boginią pokoju. Wszelkie próby odebrania Yumie broni spełzyły na niczym, dlatego mityczne klany postanowiły okładać się węgorzami elektrycznymi. Niektórzy z badaczy mitologii Yuuzhan wywodzą od tego przypadku początek tradycji używania Amphistaff'ów. Z racji tego, iż Yuma nigdy nie została złapana na gorącym uczynku, a także dlatego, że sama nigdy nie padła ofiara złodziejstwa, została uznana za patronkę złodziei, których okrzykiem bojowym satło się hasło Bo Yuma nie śpi.

Wyznawcy Wielkiej Yumy lubią tereny gęsto zaludnione, zwłaszcza takie gdzie nie wynaleziono jeszcze zamków. Można ich spotkać w zatłoczonych środkach transportu komunikacji miejskiej, a takze nocami, uzbrojonych w skomplikowane magiczne artefakty jak noże do cięcia szkła i wytrychy. Kult Wielkiej Yumy trwa na całym świecie, choć jej wyznawcy nigdy nie stworzyli kościoła, a nauki przekazywane są na tajnych kompletach. Yuma najbardziej lubi wartościowe rzeczy pozostawione bez opieki, dlatego warto się nimi zaopiekować, na wypadek gdyby inny wyznawca Wielkiej Yumy znalazł się w pobliżu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki