FANDOM

Xwing2.jpg

X-Wing w czasie ataku naziemnego

X-Wing - to najpopularniejszy myśliwiec wykorzystywany najpierw przez Rebelię, a później Nową Republikę. Wykonany z dykty, słomy i kleju J-B Weld Spawanie na Zimno był jedną z najwytrzymalszych maszyn w arsenale terrorystów. Na tych maszynach wykształcili się najlepsi piloci Rebelii, tacy jak Luke Skywalker, Wedge I Antilles czy Corran Horn.

HistoriaEdytuj

Pierwsze X-Wingi skonstruowano jeszcze przed pamiętnym Rokiem Zerowym i Bitwą o Yavin. Jednak władze Imperium uznały, że myśliwiec nie nadaje się do niczego, w związku z czym odesłano go do zezłomowania. Wtedy to Sojusz Rebeliantów postanowił wykorzystać propagandową okazję i zaatakował skup złomu z całą partią maszyn, terroryzując samotnego i podstarzałego portiera, po czym zabrał wszystkie maszyny do siebie. Wkrótce potem X-Wingi zostały wykorzystane w Bitwie o Yavin i, jak można się domyśleć, w większości rozpadły się podczas ataku same z powodu przeciążeń. Jednak słoma, jaka oderwała się podczas lotu od maszyny Luke'a Skywalkera zatkała szyb wentylacyjny Gwiazdy Śmierci, która dostała zadyszki i eksplodowała. Podczas kolejnej, równie ważnej potyczki jaką była Bitwa o Hoth żaden z X-Wingów nie działał, przez co terroryści musieli latać na łazikach (copyright by Lord Sidious), uzbrojonych jedynie w kable telefoniczne. Jakiś czas później podczas Bitwy o Endor kilka X-Wingów było jeszcze na chodzie, choć większość pilotów wolała latać czymkolwiek, byle nie tym. Prowadzący atak Lando Calrissian musiał wręcz zagrozić prowadzącemu X-Winga Wedge'owi Antillesowi, że go zestrzeli i ścigać go przez pół bitwy, żeby tamten odważył się wlecieć do wnętrza stacji, gdzie obrzucił reaktor butelkami Armageddonu i szybko uciekł. Wódka spełniła swoje zadanie, przez co Gwiazda Śmierci II eksplodowała.

ZastosowanieEdytuj

Xwing.jpg

Uszkodzony X-Wing na pokładzie lotniskowca Nowej Republiki

Ponieważ nikt nie miał za bardzo pomysłów do czego wykorzystywać X-Wingi, ktoś w końcu zadecydował, że będą się one idealnie nadawały do pozbywania się wyjątkowo głupich i upartych pilotów. To wyjaśnia, dlaczego w sformowanych specjalnie do tego celu Eskadrach Łotrów i Widm średnia życia nowego pilota wynosiła 34 minuty. X-Wingi spełniały swoją rolę tak dobrze, że z powodzeniem używano ich przez wiele następnych lat - dzięki czemu prawie udało się wyeliminować nawet największą zakałę galaktyki - Jainę Solo. Mimo tego niepowodzenia z X-Wingów nie zrezygnowano i używa się ich po dziś dzień.

CiekawostkiEdytuj

  • Materiał filmowy z pierwszego testu X-Winga na wojskowym poligonie [1]

Zobacz także Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki