FANDOM

Certyfikat2

Skraplaczu Wielki, stróżu mój, Ty zawsze z wodą stój...

Modlitwa do Wielkiego Skraplacza
Raany!Ale cicza w tym kaplica.
Herans wojtek o kaplicy

Wielki Skraplacz Wilgoci - to nazwa sekty założonej przez hodowców wilgoci na pustynnej planecie Tatooine. Znana w całej galaktyce jako jedna z najokrutniejszych i najbardziej rygorystycznych religii, często określana mianem idealnego fundamentalizmu. Liczbę jej obecnych wyznawców ocenia się na około czterech.

Historia Edytuj

Skraplacz

Skraplacz Wilgoci

Nie wiadomo dokładnie kiedy religia ta została stworzona, ani kto był jej założycielem. Wg legendy wszystko zaczęło się kiedy na Tatooine spadł wielki Ziemniak, a niego wyszli Tuskenowie, którzy pokroili go na ziemniaczane klocki i zbudowali z nich iglo, pod którym później wykopali dół. Potem odeszli, a po nich przyszli ludzie. Mając kłopoty z przeżyciem na pustynnej, niegościnnej planecie, pomodlili się do swoich Bogów, by im pomogli. Ci zesłali im z nieba Wybrańca, który nauczył ich jak budować Skraplacze Wilgoci i zostawił im przykazania jak mają dalej żyć, które zostały spisane w "Wielkiej Księdze Ziemniaka". Wkrótce po odejściu Wybrańca, który odszedł z Tatooine, by przywrócić Równowagę Mocy i odebrać pranie, nastały Wielkie Wojny Wodne, przez co planeta do reszty została pozbawiona wody. Ocalali mieszkańcy Tatooine przeszli metamorfozę w lud Wolan, zaczęli ujeżdżać potężne piaskale i czczcić każdą napotkaną kroplę wody. Zbudowane przez ich przodów Skraplacze stały się świętymi kolumnami, a wznoszone przed nimi modły i składane ofiary z piasku co jakiś czas przebłagiwały Bogów, którzy w swej łasce zsyłali na Tatooine parę naparstków życiodajnego płynu. Kult Wielkiego Skraplacza został w końcu zniszczony przez niedoszłego Wielkiego Kapłona, Muad'Diba Luke'a Skywalkera i jego pustelnika, Bena Kenobiego.