FANDOM

Kangur.jpg

Tauntaun, który zabłąkał się poza ojczystą planetę. Autor zdjęcia padł trupem na miejscu z powodu smrodu. Kliszę z wizerunkiem odnaleziono pół wieku później, gdy tauntaun był już od dawna popadliną, a lokalna atmosfera uległa oczyszczeniu

Tauntauny - to prawdopodobnie najbardziej cuchnące zwierzaki w całej galaktyce, używane jako wierzchowce na lodowej planecie Hoth, gdzie jest tak zimno, że w zasadzie nie czuć prawie żadnych zapachów. Mimo to woń tauntaunów sprawia, że osoby mające wątpliwą przyjemność jej posmakowania, przeważnie rozstają się z niedawno pochłonietym jedzonkiem. Na tej podstawie domniemuje się, że gdyby tauntaun stanął do zawodów ze skunksem (w jednakowych warunkach klimatycznych, rzecz jasna), ten ostatni by tego nie przeżył. Nie mówiąc o ewentualnych pozostałych obserwatorach tej konfrontacji. Z obawy, by nikt przypadkiem nie wywiózł jakiegoś tauntauna z Hoth, Imperator zarządził całkowitą izolację planety. Przez wiele lat wszyscy przestrzegali tego mądrego zalecenia, ale w końcu na Hoth pojawili się rebelianccy terroryści, którzy chcieli wykorzystać tauntauny w charakterze bomb zapachowych podczas ataków przeciw Imperium. Na szczęście Lord Vader udaremnił ten diaboliczny plan, w samą porę niszcząc bazę Rebeliantów na Hoth.

CiekawostkiEdytuj

  • Kiedy tauntaunowi rozpruło się brzuch, wypadały z niego (oprócz fali jeszcze bardziej intensywnego smrodu) białoprzezroczyste flaki, które kształtem bardzo przypominały robaka...
  • Robaki wewnątrz tauntauna dzielą się na:
    • Płazińce
    • Obleńce
    • Glizdy
    • inne Robale...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki