FANDOM

UWAGA!!! W dalszej części artykułu znajdują się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

Spoilers

Uwaga Spoiler!

Spoiler - jest to niepożądana informacja zdradzająca zakończenie jakiegoś utworu, filmu, książki tudzież historii. Użycie go odbiera odbiorcom przyjemność z poznawania dalszego ciągu fabuły i prowadzi do frustracji, którą trzeba czasem zwalczać przy pomocy środków uspokajających lub Mocy (tę drugą technikę mogą stosować tylko wykwalifikowani uzdrowiciele Jedi, którzy upodobali sobie za drinki spirytus salicylowy). Trudność w walce ze spoilerami polega na tym, iż jest to często broń używana nieświadomie i w dobrej wierze, dlatego spoilerowanie jest zaliczane do jednej z technik stosowanych przez użytkowników CSM.

Techniki obronyEdytuj

P1 Spoiler

Spoiler w stanie surowym, nieużywany

Aby ustrzec innych przed spoilerami stosuje się różne techniki wczesnego ostrzegania lub tworzy bariery ochronne:

  • - Jednym z najdawniejszych sposobów zapisywania spoilerów było pisanie atramentem z soku z cytryny, a zapisane informacje można było odczytać po przeprasowaniu kartki papieru żelazkiem. Jest to obecnie mało popularna metoda ze względu na duże ryzyko spowodowane niepożądanym efektem zbliżenia rozgrzanego żelazka do ekranu monitora.
  • - Nowocześniejszym sposobem ukrywania spoilerów jest stosowanie tuszu widocznego tylko w ultrafiolecie, lecz z uwagi na próby zastosowania różnych odmian promieniowania do odczytania tak ukrytego tekstu technika ta bywa dość nieprzewidywalna i przynosząca wyraźne skutki uboczne.
  • - Bardzo popularne obecnie w Holonecie jest natomiast kodowanie ROT13
  • - Jeszcze innym sposobem jest ukrywanie tekstu poprzez napisanie go czcionką w kolorze tła, tekst widoczny jest wtedy po podświetleniu przy pomocy lewego przycisku myszy i przeciągnięciu.
  • - Spośród bardziej mistycznych sposobów należy wymienić rytuał: spoiler space (odstępem spoiler'owym), który polega na zachowaniu około 25 kroków odstępu od komputera. Metoda równie skuteczna jak kalendarzyk małżeński przy kontroli urodzeń.

CiekawostkiEdytuj

Enigma

Enigma

Vaderspoiler

Spoiler wszechczasów

  • - Enigma to wybitny zespół muzyczny, który potrafi odczytać każdy spoiler i każdą zakodowaną wiadomość
  • - Największym użytkownikiem spoilerów galaktyki był Darth Vader, który powiedział Luke'owi, że jest jego ojcem.
  • - Spoilerowanie to ulubiona czynność Noobów, którzy uwielbiają sabotować fora swoimi osobami (?). Jest to obok spamowania i nabijania postów jedna z najstraszliwszych broni używanych przez Dzieci Neostrady.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki