FANDOM

Certyfikat2.jpg

Jesteś przepyszny, szefie!

Jeden z podwładnych o Pizzy

Dużą pizzę z pepperoni i chili proszę.

Sygnał do ataku wydawany przez Pizzę

PizzaHutt.jpg

Pizza w okresie świetności

Pizza the Hutt - to Hutt urodzony na Nal Hutta. Był znany z potwornego wyglądu i smaku pizzy. Po śmierci Jabby najpotężniejszy Hutt w galaktyce.

BiografiaEdytuj

Pizza1.jpg

Miejsce narodzin Pizzy

DzieciństwoEdytuj

Pizza urodził się na Nal Hutta w roku 192 BBY w "Pizzerii U Kleofasa". Gdy odbierano poród wydarzył się tragiczny wypadek, w wyniku którego młody Hutt wpadł do piekarnika z pizzą. Na skutek tego został w dziwny sposób połączony z posiłkiem, co nadało mu okropny wygląd. Gdy matka z ojcem (a właściwie matka/ojciec, jako że Huttowie są hemra... hemar... hefam... no, obojniakami) dowiedział się o okropnej przygodzie niemowlaka, nadał mu tylko imię i uciekł. Porzucony Hutt został wychowany przez restauracyjnego kucharza, Pizzaka. Zaraził on młodzika zamiłowaniem do kuchni, a zwłaszcza pizzy. Dorastający Hutt nie wychodził zbytnio z pizzeri, bo okropnie wstydził się swojego wyglądu. Doprowadziło to go do takich kompleksów, że zaczął w nocy popuszczać ketchup.

Śmierć mentora i początki PizzomperiumEdytuj

Niestety, nic co piękne nie trwa długo. Pewnego dnia gdy Pizza razem z Pizzakiem odsypiali balangę z okazji dwudziestych urodzin Hutta, grupa młodych Huttów - w tym sławny Jabba - okradła pizzerię i totalnie ją zrujnowała. Pizzak widząc, co się stało dostał zawału i zmarł na miejscu. Nad jego grobem młody Hutt przysiągł zemstę i obiecał, że zbuduje własne Pizzomperium. Zaczął wtedy tropić Huttów którzy zniszczyli pizzerię. Zabił wszystkich oprócz jednego - Jabby. W roku 150 BBY stworzył pierwszą pizzerię - "De Hutt". Niestety, z powodu jego odrażającego wyglądu, nikt nie miał ochoty tam jeść. Znalazł on wtedy młodą i ślepą kobietę, która nie wiedząc, że pakuje się w łapy potwora stanęła za ladą. Gdy Pizza schował się na zapleczu tłumy przybyły do nowego lokalu. Pizza zasmakowała im tak, że w roku 100 BBY Hutt miał już ponad 1000 pizzerii w całej galaktyce. Stał się "Huttem Roku" i jego twarz trafiła na okładki "BRAVO" i "FUCK(T)" (gdzie prowadził sławny dodatek "Gotuj z Huttem"). Pizza poczuł się wtedy na tyle pewnie, że postanowił znaleźć partnerkę, która pomogłaby mu rozwijać jego imperium. Znalazł i to niejedną, a szesnaście. W roku 91 BBY miał on już 143 dużych pepperoni-chili, czyli ściślej mówiąc potomków (warto zauważyć, że Pizza był płci męskiej i jedynie męskiej, stąd potrzeba samicy - najwyraźniej w pizzy do której wpadł za dużo było sosu tabasco). Jego Imperium zaczęło zdobywać wpływy w całej galaktyce.

Czasy świetnościEdytuj

Pizza2.jpg

Dziecko Neostrady walczy z dwoma pizzami

W roku 56 BBY był już jednym z najbardziej znanych Huttów. Jego klan De Hutt prowadził Pizzomperium tak, że miał kredytów pod dostatkiem, a nawet więcej. Oczywiście klan zyskał wielu wrogów. W roku 50 BBY Prezi wystąpił oficjalnie przeciw klanowi, twierdząc, że to on chciałby być jego moderatorem. Oczywiście wywiązała się z tego wielka afera, w wyniku której Prezi przyleciał na planetę z doborową armią Dzieci Neostrady i wyzwał na pojedynek klan. Dzieci Neo walczyły jak mogły, ale klęska była nieunikniona. Jedynym który przeżył był Prezi. Stojąc nad ciałami swoich kompanów poprzysiągł zemstę klanowi.

Mroczny przeciwnikEdytuj

Pizza.jpg

Pizza torturuje swojego potomka

Pizza toczył dostatnie życie aż do roku 37 BBY. Wtedy to ktoś próbował podważyć autorytet założyciela klanu rozsyłając plotki, jakoby ten jadł pizzę z cebulą. Oczywiście wszystkich, którzy rozsyłali te plotki spotkała zasłużona śmierć, ale Pizza nie potrafił dopaść głównego źródła. Wkrótce ktoś zaczął porywać jego partnerki i przysyłać ich głowy w pudełkach z jego pizzerii. Przerażony Hutt szukał zdrajcy we własnych szeregach, ale nie potrafił go zlokalizować. Był ogarnięty paniką do tego stopnia, że zaczął mordować własne dzieci. Tymczasem w całej galaktyce rzesze Dzieci Neo spamowały komputery jego pizzerii. Przerażony Hutt w amoku szukał wroga do tego stopnia, że nawet nie zauważył, że dookoła wybuchł konflikt zwany Wojnami Klonów. Wtedy to, gdy odpadła głowa ostatniego potomka, w pałacu Hutta zjawił się Prezi. Z szyderczym uśmiechem na twarzy opowiedział mu, że to jemu zawdzięcza swoją klęskę. Wycelował blaster w pierś Pizzy nie wiedząc, że w całej galaktyce klony wypełniają Rozkaz 66. Wtedy to do pałacu wleciał legion doborowych klonów strzelając w kierunku Preziego i myląc go z Jedi (w końcu wyglądał równie ohydnie). Przerażony Prezi uciekł i doświadczywszy okropnej traumy nigdy więcej nie pojawił się w pobliżu Pizzy.

Odbudowa ImperiumEdytuj

Pizza w roku 19 BBY stał się nikim. Zniszczone Imperium De Hutt, zatracony honor, utrata rodziny - wszystko zawdzięczał Preziemu. Krążył bez celu od planety do planety przez pięć lat. W 14 BBY postanowił odwiedzić grób dawnego mentora. I zaiste zrobił to - prawdopodobnie gdyby tam się nie zjawił, popełniłby samobójstwo, wstrzykując w siebie ekstrakt z cebuli. Ale zrobił to i wtedy otworzył mu się umysł. Nad grobem przypomniał sobie słowa, które niegdyś wypowiedział w tym samym miejscu. Wziął się w garść i wyruszył w podróż, w której zdobył wielu sojuszników. Od tej pory bez tchu pracował nad odbudową Pizzomperium. Zajęło mu to aż 19 lat.

Ponowna potęgaEdytuj

W 4 ABY jego Imperium było prawie tak silne jak przed pojawieniem się Preziego. Wtedy to Pizza przypomniał sobie o obietnicy danej nad grobem Pizzaka. O zemście za jego śmierć. Dowiedział się, że na Tatooine wciąż żył Jabba. Wynajął wtedy łowcę nagród - niejaką "Sweet Slave", aby zamordował przeciwnika. Parę dni później na okładkach "BRAVO" pojawiły się napisy: "Grubas nie żyje!". Wtedy to Pizza the Hutt stał się najpotężnieszym Huttem galaktyki. Imperium Pizzy trwało w dostatku aż do 25 ABY. Wtedy to Pizza wyprawił się na Sernpidal w interesach. Na planecie dostarczono mu paczkę z pizzą - nie wiedział on, że jest ona od najeźdźców z innej galaktyki - Yuuzhan Vongów. Pizza zawierała same pożywne rzeczy: narkotyki, które wpoiły mu, że musi wykopać głęboki krater i wskoczyć tam, a także składniki, które po konsumpcji przyciągały pobliskie księżyce. I tak oto księżyc Sernpidala zbliżył się do planety. Źródła tajemniczego przyciągania zaczął szukać Anakin Solo - znalazł on naćpanego Pizzę, ale nie mógł go zabić. Wtedy to szalony władca planety wpadł przez przypadek z odbezpieczonym detonatorem do krateru Pizzy. Zabił on tym samym Wielkiego Pizzę the Hutta, a jego zwłoki chwilę później doszczętnie zniszczył księżyc, który mimo zlikwidowania źródła przyciągania spadł na Sernpidal, a także na stopę Chewbacci. Klan the Hutt stopniowo podupadał bez przywódcy, a także miała na to duży wpływ wojna z Yuuzhan Vongami, aż w końcu w roku 30 ABY zupełnie zniknął z galaktyki. Ostatni z potomków Pizzy załamany panującą sytuacją szukał pomocy u różnych, podejrzanych źródeł. Pożyczał pieniądze, a gdy tajemniczy ludzie zażądali ich zwrotu nie miał z czego oddać. Zagrożono mu, że będzie musiał zjeść dziesięć pizzy 'De Cebulle', jeżeli nie odda im szybko pieniędzy. Przerażony tą perspektywą potomek Hutta skoczył w nadprzestrzeń bez wyznaczenia kursu. Zginął zderzając się z kawałkiem Alderaanu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki