FANDOM

Eisley

Mos Eisley o świcie

Mos Eisley - to jedno z trzech istniejących miast i największy port kosmiczny na Tatooine, co z definicji powodowało awans tego miejsca na pozycję dziury zabitej dechami. Nie było tam asfaltu na ulicach, za to snuło się jakieś bydło i walał złom. Najpopularniejszym miejscem spotkań była Kantyna należąca do Wookieego Chalmuna, jedyny lokal gdzie można było się z czystym sumieniem nachlać i stoczyć pod stół. Mos Eisley jak na arabską wioskę przystało posiadało meczet, z którego kilka razy dziennie dobiegał śpiew muezina, aż w końcu ktoś go stamtąd zestrzelił. Mieszkańcy biegali w luźnych prześcieradłach, a okoliczne pustynie dostarczały nieograniczonego surowca do produkcji wódki z piasku. Połowę stanu liczebnego mieszkańców, który w szczytowym momencie przyrostu demograficznego wynosił siedem, stanowili przemytnicy (psy nie zostały wliczone w rachunek), a resztę Pan Trąbka. Mówiło się, że autentycznym władcą Mos Eisley był niejaki Jabba, ale ponieważ wspomniany Hutt był pobożnym obywatelem zamieszkującym okoliczny klasztor, nikt rozsądny w to nie wierzył.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki