FANDOM

Jedz, dobre jedzenie!

Yoda do Luke'a na Dagobah

Korzeniuszka.jpg

Yoda nie miał litości dla niejadków

Korzeniuszka - to ulubiona potrawa Yody, którą przygotowywał w swojej glinianej chacie na Dagobah według sekretnego przepisu, który wykradł z biura Centralnej Intergalaktycznej Agencji (w skrócie CIA) na Coruscant. Przepis ten znajdował się w najpilniej strzeżonym bunkrze organizacji, opatrzonym wielkim napisem: "Broń masowej zagłady - stosować tylko w przypadku inwazji Yuuzhan Vongów". Składniki do jej przygotowania można było znaleźć wyłącznie na Dagobah (dlatego też Yoda wybrał tę planetę na swoją kryjówkę).

SkładEdytuj

Potrawa składała się w głównej mierze z bagna, doprawionego śluzem bagiennego ślimaka, posiekanym kopytem pytona bagiennego i bliżej niezidentyfikowanych korzonków, przed zjedzeniem których nawet Hutt by się mocno zastanowił. Potrawę należało gotować 8,73 sekundy na wolnym ogniu. Wg książki kucharskiej minimalny czas gotowania wynosił wprawdzie 942 godziny, ale jak mawiał Yoda: "Czym surowsza bardziej, tym lepsza jest".

Znani smakoszeEdytuj

Palenisko.jpg

Yoda zwykł gotować korzeniuszkę na takim palenisku

Nie wiadomo, co skłoniło Yodę do tak radykalnych środków, jakimi było pożywianie się tą "potrawą". Wiadomo natomiast że 436 lat przed Palpatine'm doszło u zielonego Mistrza Jedi do nieszczęśliwego wypadku. Yoda próbując przyciąć sobie mieczem świetlnym włosy w nosie przez nieuwagę przysmażył sobie kubki smakowe. Od tego czasu jego skłonności kulinarne były co najmniej ekstrawaganckie.

Dalsze losyEdytuj

Niestety Yoda nie przekazał Luke'owi przepisu na tę potrawę. Na łożu śmierci wolał przekazać mu zupełnie nieistotną informację, że Ciemny (bardzo ciemny) Lord Vader jest starym Luke'a, a oprócz tego gdzieś egzystuje sobie jeszcze jeden Skywalker. A kto wie, czy doszłoby do wojny z Yuuzhan Vongami, gdyby Yoda przekazał Skywalkerowi przepis na korzeniuszkę...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki