FANDOM

Kol

Kol „Lovelas” Skywalker.

Oooops… I did it again.

Kol Skywalker na wieść o kolejnym potomku.

Kol Skywalker, ps. „Lovelas”, był mistrzem Jedi, przewodniczącym Zakonu Jedi, potomkiem rodu Skywalkerów, tajnym współpracownikiem Imperialnego Wywiadu (o czym świadczy teczka Kola założona przez niejaką Morrigan Corde), a przede wszystkim jednym z największych erotomanów w galaktyce – jeśli nie największym. I choć nie miał może tak czarującego uśmiechu jak Lando Calrissian ani nie miał lateksowych wdzianek jak Ben Mitchell, w trosce o ciągłość Zakonu Jedi dokonał rzeczy niebywałej – w trakcie licznych podróży po galaktyce przeleciał tak wiele istot płci żeńskiej, że do dziś nie wiadomo, ile wynosi ich dokładna liczba. Liczba dzieci, jaka zrodziła się w wyniku tych licznych chwil uciechy, była tak wielka, że szacuje się, iż w ilości potomstwa Kol przewyższył nawet Jango Fetta, „ojca” wielomilionowej armii klonów. Mimo to liczba potwierdzonych potomków Kola zamykała się w liczbie stu, spośród których najbardziej znanymi byli Cade Skywalker i Ricky Skywalker. Do pałacu Cesarza Rickiego na Nirauanie zgłaszały się jednak kolejne osoby uważające się za potomków Kola.

Biografia Edytuj

Śmierć Edytuj

250px-Kol Skywalker

Kol mordujący niewinnych Sithów na Ossusie.

W roku 130 ABY Darth Krayt, prywatny przedsiębiorca z Korriban, oburzony faktem, iż jedną z nałożnic Kola była jego własna siostra, postanowił przykładnie ukarać niewyżytego mistrza Jedi. Zawołał więc do siebie swego ulubionego pomocnika, Dartha Nihla, i rzekł do niego: „Zbierz trzydziestu chłopa, leć na Ossus i zrób coś, by Kol Skywalker już nigdy nie mógł tknąć żadnej niewinnej dziewicy”. Jak powiedział, tak się stało. Nihl nie wiedząc jednak, jak właściwie ma wykonać polecenie swojego szefa, postanowił ukrócić działania Kola raz na zawsze. Po krwawej walce, której efektem ubocznym było rozbicie Zakonu Jedi (i śmierć tylu Sithów, że starcie to ochrzczono mianem masakry na Ossusie), odebrał życie Skywalkerowi, skazując tym samym wszystkie jego dzieci na sieroctwo.

Znane kochanki Edytuj

Do najbardziej znanych kochanek Kola Skywalkera należały m.in.: