FANDOM

Klon

Liście klonu.

Klon2

Klon.

Atak klonów

Tytuł słynnego filmu dokumentalnego o naukowcach z Kamino.

Klon to gatunek drzewa rosnący na Kamino w czasach, kiedy planeta nie była jeszcze zalana wodą. Kiedy pierwsi osadnicy tam przybyli, ujrzeli bujne puszcze z nieznanymi gatunkami drzew.

Legenda głosi, że jeden z kolonistów, naukowiec, postanowił wyhodować w laboratorium swoją wierną, żywą kopię. Zastanawiając się, jak nazwać ów twór, przechadzał się po lesie.

Niespodziewanie potknął się o zwalony pień i zarył nosem w kupę zeschłych liści. Zebrał ich trochę i zaniósł do kolegi botanika. Ten wyjaśnił mu, jak się to drzewo nazywa. Wtedy naukowca olśniło. Postanowił nazwać swoje „dziecko” klonem, ponieważ w trakcie eksperymentu okazało się, że niestety ma ono lekko zdeformowane palce, przypominające właśnie liście owej rośliny.

Na pamiątkę owego szczęśliwego wydarzenia, jakim był jego upadek, przekonał rząd, żeby uchwalił, iż od tej pory każdy, kto będzie chciał stwarzać swoją lub innych kopię, ma nosić miano kloniarza, a jego „dzieło” – klona. Kiedy Kamino zostało zalane, mieszkańcy aby się utrzymać, wybudowali fabryki klonów i zarabiali mnóstwo kredytów.