FANDOM

Jax Pavan

Jax na tle ogarniętego przemocą Coruscant.

Jax Pavan to były rycerz Jedi, niesłusznie oskarżony o zamordowanie swojego partnera w okresie rozkazu 66. Był ścigany i tropiony po całym Coruscant, starając się wyjaśnić zagadkę śmierci partnera oraz swojej rodziny, walcząc jednocześnie z gangami i uciekając przed policją. Stał się symbolem ostatniego sprawiedliwego w pogrążonym w krwawej vendettcie mieście.

Biografia Edytuj

Jax miał kiedyś piękne życie – wszystko to skończyło się, gdy jego żona i malutka córeczka zostały zamordowane przez miejscowych narkomanów. To złamało osobowość Jaxa, z wesołego i pogodnego człowieka stał się cynicznym, zimnym Jedi, skupionym tylko na pracy i dręczonym przez koszmary i poczucie winy.

Kilka lat po tym wydarzeniu wpadł na trop sprawy o kryptonimie „Valkiria”, którą próbował rozwikłać jego mistrz Jedi. Jednak mistrz został zamordowany w trakcie rozkazu 66, a winę zrzucono na Jaksa, który musiał ukrywać się na dolnych poziomach Coruscant. Tam podjął się śledztwa na własną rękę, wspinając się krok po kroku po trupach kolejnych bossów przestępczego półświatka, by w końcu zmierzyć się ze szturmowcami i przekonać się, że cała sprawa była z góry ukartowana, a on sam przeznaczony do roli kozła ofiarnego mającego zatuszować machlojki sił związanych z imperatorem Palpatine'm. Przez cały czas Jaksa tropił nieustannie komisarz Den Dhur i jego partnerka, droidka Mona „I-5” Sax. Jax, zabijający bandytów z bliźniaczych blasterów w tak zwanym blaster timie, stał się ostatnim symbolem sprawiedliwości i posłańcem apokalipsy, jaka spadła na coruscańskich przestępców. Przygody Jaksa opisano w trylogii Coruscant Nights oraz w dwóch grach komputerowych: „Jax Pavan” oraz „Jax Pavan 2: The Fall of Jax Pavan”.

W innych językach