FANDOM

Gwiazda Śmierci 2.jpg

Gwiazda Śmierci II przebrana za planetę

Gwiazda Śmierci II - to wypoczynkowo-agroturystyczna stacja kosmiczna zbudowana na kształt i podobieństwo prawdziwej planety. Po zniszczeniu jej poprzedniczki w barbarzyńskiej Bitwie o Yavin, miłosierny Imperator Palpatine wpadł w głęboką depresję. Jak mógł poprawić los tysięcy obywateli galaktyki, skoro siły ciemności i inni szatani robili wszystko, aby ją cofnąć w czasy głębokiej zapaści. Jednak wtedy to pewnego dnia zaświtał mu w głowie pomysł - skoro zniszczyli jedną zabawkę, trzeba zrobić sobie drugą, większą! Tak oto Palpatine zlecił budowę tak zwanej Gwiazdy Śmierci II, która swym rozmachem miała przyćmić wszystko, co do tej pory stworzono. Szczęśliwi obywatele galaktyki znaleźliby na Gwieździe Śmierci II miejsce na rodzinny wypoczynek i wakacje zdala od trudów codziennego życia. Stacja była kompletnie nieuzbrojona i otwarta absolutnie dla wszystkich, a od pierwszej minuty po otwarciu zalały ją tysiące spragnionych wypoczynku urlopowiczów.

HistoriaEdytuj

Konstruktorem stacji był słynny polski inżynier Alojzy Ruchniewicz, który zadbał o to, aby załoga nowego obiektu zawsze była w dobrym nastroju. Jego wytwórnia likierów i wódki stała się jedną z najsłynniejszych i najlepiej prosperujących. Materiałów do budowy dostarczył jeden z największych filantropów galaktyki, książę Xizor, a doglądał jej sam premier rządu Darth Vader. Dyrektorem stacji mianowano znanego podróżnika Moffa Jerjerroda, a w planach stacji przygotowano także salę obrad dla samego Imperatora, który jednak nie korzystał z niej, woląc dzielić zwykłą kajutę tak jak tysiące jego poddanych. Stacji niestety nigdy nie ukończono - została ona bowiem zniszczona w trakcie największej zbrodni historii, nazwanej Bitwą o Endor. Ponieśli w niej śmierć tak Palpatine, jak i Darth Vader, a także kolejne tysiące niewinnych cywilów. Istnieją także pogłoski jakoby stacja była ukończona, ale nieznani sprawcy wyposażeni w taczkę, klucze hydrauliczne, młotek i szlifierkę rozmontowali i sprzedali na złom część konstrukcji. Po tej masakrze zakazano budowy równie wielkich obiektów, by nigdy więcej nie wystawiać ich na cele terrorystów. Gdyby jednak losy tej wspaniałej konstrukcji przebiegły inaczej, mieszkańcy galaktyki byliby dziś znacznie szczęśliwsi.

Budowa Edytuj

Piękna gwiazda, która gwiazdą nie była. Ciekawa kombinacja i gra słów, co nie?

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki