FANDOM

Galaktyczny wojownik i... Gwiazda śmierci... śmierci... śmierci...

Fragment znanego utworu autorstwa niejakiego Synthetica

Star of the Death.jpg

Zwycięska laurka w konkursie z okazji otwarcia Gwiazdy Śmierci

Gwiazda Śmierci - to hotel wypoczynkowy dla żołnierzy Imperium, posiadający kompleks basenów i nocne kluby, w których występowała Leia Organa prezentując styl Go-Go. Budowę tego wspaniałego obiektu rozpoczęto niedługo po sławnym Rozkazie 66, który ocalił demokrację w galaktyce. Poruszony losem służących mu żołnierzy i zwykłych obywateli Imperator Palpatine postanowił stworzyć coś, co przyćmi swym rozmachem wszystkie dotychczasowe konstrukcje architektonicznie i da mieszkańcom galaktyki powód do słusznej dumy. Gwiazda Śmierci (słowo Śmierć miało być tutaj symbolem zagłady dla czasów niegodziwości i niesprawiedliwości społecznej) miała być jednocześnie atrakcją turystyczną, kompleksem wypoczynkowym, centrum konferencyjnym oraz ruchomą bazą pomocy humanitarnej. Czas pokazał, że nie można było wymyśleć niczego bardziej trafnego.

HistoriaEdytuj

Gwiazda1.jpg

Gwiazda Śmierci tuż po ukończeniu

Za ojca Gwiazdy uznaje się znanego inżyniera i filantropa, Raitha Sienara. Jak na geniusza przystało wpadł on na sam pomysł, a później podrzucił go robalom, którzy odpicowali szczegóły. W takiej też formie plany otrzymał Palpatine i rozkazał rozpocząć budowę stacji. Idea stworzenia konstrukcji wyrównującej socjalną zapaść ubogich regionów kosmosu trafiła na podatny grunt. Prędko zbudowano tak zwany Prototyp Gwiazdy Śmierci, testując przyszłą maksymalną liczbę uchodźców, turystów i paczek żywnościowych, jaka miała znaleźć się na pokładzie. Ponieważ Prototyp był wyjątkowo udany, prędko na planecie Despayre rozpoczęto budowę właściwej Gwiazdy. Przy jej budowie pracowali sami ochotnicy - głównie dumni Wookiee, których zresztą potem godziwie wynagrodzono. Gwiazdę uznano za skończoną tuż przed Bitwą o Yavin w Roku Zerowym. Stacja kosmiczna nabrała na pokład pierwszą partię turystów (w tym najinteligetniejsze dzieci galaktyki wszystkich gatunków - była to dla nich nagroda za dobre stopnie) oraz ładunek pomocy humanitarnej i wyruszyła krzewić prawo i sprawiedliwość. Czołową rolę odegrali w tym wszystkim pracownicy organizacji COMPNOR, bez której nie udałoby się pomóc aż takiej ilości biednych obywateli. Lecz nic co piękne nie trwa wiecznie - oto terroryści z Al-Rebelii wiedząc, że poprawienie bytu materialnego zmniejszy ich popularność wśród galaktycznej biedoty, postanowili zniszczyć stację. Swoją bazę ustanowili na planecie Alderaan, kontrolowanej przez naczelnego watażkę Baila Organę - lecz na szczęście dla Gwiazdy tuż przez atakiem doszło do przypadkowej ekspolozji przygotowanych ładunków wybuchowych, które zniszczyły planetę. Niezrażeni tym terroryści ustanowili nową bazę na Yavin IV i przypuścili drugi atak. Wśród szeregów napastników, wyposażonych w najnowszą technologię, znajdowali się między innymi poszukiwani Luke Skywalker, Leia Organa, Han Solo, Wedge Antilles i jakaś małpa. Śmiertelny cios nieuzbrojonej stacji zadał jednak inny Rebeliant - Zinedine Zidane, który jednym strzałem (znanym później jako Cios Zidane'a) posłał stację w niebyt, a wraz z nią milion cywilów (w tym kobiet i dzieci), a także dowodzącego stacją profesora Tarkina. Zniszczenie Gwiazdy Śmierci było poważnym ciosem w politykę społeczną Imperium, więc natychmiast spróbowano go naprawić budując Gwiazdę Śmierci II, którą - niestety - wkrótce spotkał podobny los...

CiekawostkiEdytuj

Zidane.gif

Znany Rebeliant Zinedine Zidane niszczy Gwiazdę Śmierci

  • Pojazd pustynny Jawów został przez nich nazwany Gwiazdą Śmieci.
  • Teletubisiowa armia geja miała kilka we flocie.
  • Teletubisiowa gwiazda śmierci zmienia kobiety w mężczyzn.

Zobacz teżEdytuj

W innych językach

Więcej z Fandomu

Losowa wiki