FANDOM

Certyfikat2.jpg

Griev.jpg

Girevous z otwartą powłoką - w środku widać gotowe do przerobu owoce i warzywa

Grievous - to jedna z maszyn typu robot kuchenny, która w okresie Wojen Klonów postanowiła się zbuntować i przejąć władzę nad galaktyką.

HistoriaEdytuj

Hr7727.jpg

Brat Grievousa

MłodośćEdytuj

W 50 BBY firma Gillette stworzyła unikalną serię robotów kuchennych. Niestety jeden z robotów, nazwany Grievousem (słowo to prawdopodobnie pochodzi od przezwiska "Zgrywus") zbuntował się przeciwko narzucanemu mu reżimowi przygotowywania jarskich posiłków i zabił swoich twórców nożami do krojenia marchewki. Obawiawszy się kary za swoje czyny, Grievous uciekł na Coruscant by zastanowić się co dalej. Po kilku dniach w jego obwodach narodził się genialny pomysł. Robot postanowił podbić galaktykę, dzięki czemu mógłby wprowadzić ustawowy nakaz zlikwidowania wszystkich warzyw i owoców, co przyniosłoby wyzwolenie setkom jego uciskanych braci. Lecz zanim galaktyka ugięłaby się pod rządami byle sokowirówki należało ją do tego przygotować. Należało zacząć od zdobycia sławy - tak oto w 48 BBY Grievous był już znanym łowcą nagród. Zabijał głównie opłacanych przez Gillette senatorów, choć nie tylko. Strzelał również do znanego w tych czasach Rycerza Jedi Qui-Gon Jinna, ale w tym pojedynku stracił funkcję do krojenia cebuli. Po tym wydarzeniu w 32 BBY odszedł z zawodu.

Szukanie celuEdytuj

Kiedy Grievous odkrył, że jego obwody sokowirówkowe nie są stanie pokonać Jedi, załamał się. Zaczął zaglądać do butelki, a raz nawet zaglądnął do śmietnika. W 24 BBY był tak załamany, że postanowił się zabić. Niestety kabel, za pomocą którego chciał się podłączyć do gniazdka o wysokim napięciu okazał się za krótki. Zezłoszczony robot uderzył się w główne obwody i wtedy doznał olśnienia. Przecież jeśli zamontowałby w swoich obwodach funkcję MPMIW (Młóć Pan Mieczami Ile Wlezie) stałby się genialnym strategiem wojskowym! Nabrawszy nadziei na zmianę swego losu przy okazji zauważył, że w galaktyce powoli wybucha konflikt, który obraca się przeciw Republice. Grievous nie lubił Republiki, bo gdy raz zobaczył na murze napis "Republika jest gópia", to wspaniałe zdanie stało się jego mottem życiowym.

U SeparatystówEdytuj

Sokowirowka.jpg

Sidious testuje Grievousa

Przez przypadek Grievous dotarł do Sidiousa, który przyjął go w ramiona Separatystów. Po kilku dniach Sidious pożałował swej decyzji, bo bardziej od sokowirówki przydałaby mu się krajalnica do chleba. Postanowił jednak, że podrzuci ten śmieć Geonosjanom, którzy dołączyli mu funkcję MPMIW oraz parę części z odzysku, które uczyniły go groźniejszym od frytkownicy. Gdy wybuchły Wojny Klonów Grievous wsławił się wspaniałym zmysłem wojennym oraz doskonałą strategią - robot kuchenny był wręcz wymarzony dla przerobu mięsa armatniego. Jednakże dawny uraz po starciu z Qui-Gon Jinnem spowowodał, że maszynka wpadła w manię zabijania Jedi. Zabił paru (ale na kodach) i dzięki temu zdobył kilka mieczy świetlnych.

ŚmierćEdytuj

Grievous od początku chciał zdobyć władzę, ale to Sidious był jego panem, a nie na odwrót. Miał zamiar go zabić, ale niestety dopadł go uczeń Jinna - Obi-Wan Kenobi. Kenobi chciał wprawdzie jedynie czegoś na pobudzenie, bo myślał, że spotkał automat do kawy. Gdy odkrył, że się mylił, wpadł w szał bojowy. Był wprawdzie cieniasem, ale pokonał Grievousa strzałem w obwody (to też wiedział dzięki kodom). Tak oto Grievous padł i już nie powstał.

FunkcjeEdytuj

  • Sokowirówka
  • Krojenie cebuli
  • Krojenie marchewki
  • Obieranie ziemniaków
  • Funkcja MPMIW
  • Funkcja równomiernego rozcierania ziemniaków, używał do niej aż czterech trzepaczek

Więcej z Fandomu

Losowa wiki