FANDOM

Ciemno wszędzie, głucho wszędzie... Aaaa!

Jedi zaskoczony przez używającego Ciemnej Strony Sitha

Ciemna Strona.jpg

Wizja Ciemnej Strony na znanym obrazie "Kuszenie Shedao Shaia"

Ciemna Strona Mocy - to wbrew pozorom ciemna strona Mocy, znana z tego, że jest ciemna i mroczna. W galaktyce to znana głównie przez żołnierzy metoda kamuflażu, polegająca na smarowaniu się pastą do butów tudzież sandałów lub inną substancją powodującą, że użytkownik nie był widoczny w ciemnościach. Sztuczkę tę wynaleźli Sithowie i użyli po raz pierwszy podczas Bitwy o Ruusan. W późniejszym okresie historii techniki tej używali Lordowie Sithów i ich uczniowie, którzy smarowali sobie jedynie ubrania. Mistrzem Ciemnej Strony był Palpatine, który przez długi czas używał specjalnej bezzapachowej i niebrudzącej pasty, dzięki czemu był niewykrywalny i niewyczuwalny w Mocy dla Jedi. Ponieważ uznano, że smarowanie się pastą jej oszustwem, a więc domeną zła, Jedi unikali jej jak tylko mogli. Najgorsze dla nich mogło być przejście na Ciemną Stronę, kiedy to zdarzyło im się nadepnąć na pojemnik z pastą, wskutek czego pękał on i brudził im efektowne dżedajowe buty. Skażony Ciemną Stroną członek Zakonu był z niego jak najszybciej wydalany, choć w późniejszym okresie Luke Skywalker pozwalał takim fajtłapom odkupić swoje grzechy puszkę i powrócić na stronę światła i proszku Vizir. Jedną z najnowszych ofiar Ciemnej Strony okazał się być Jacen Solo, któremu po umorusaniu się pastą udało się zabić jej smrodem własną ciotkę.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki