FANDOM

Compnor2

Główna siedziba COMPNOR'u

COMPNOR - to organizacja charytatywna i dobroczynna zajmująca się utrwalaniem porządku w galaktyce. Została utworzona niedługo po objęciu władzy przez miłościwego Imperatora Palpatine'a, któremu zawsze najbardziej na sercu leżał los zwykłych obywateli. Palpatine nie mógł znieść widoku szerzącej się biedy i nierówności społecznej, dlatego też powołał COMPNOR - Całkowicie Obiektywną Misję Propagowania Nowego Oblicza Radości, organizację zajmującą się głównie dostarczaniem pomocy humanitarnej do najbardziej podupadłych regionów galaktyki.
Compnor1

Szeregowy pracownik COMPNOR'u

Konwoje z pomocą COMPNOR'u stały się synonimem lepszych czasów, dobrobytu i zabezpieczenia socjalnego, w wielu biednych rodzinach ich nadejście było jedynym jasnym punktem wśród trudów codziennego życia. Pracownicy organizacji wielokrotnie byli uważani za wybawców, nie przejmowali się rasą czy gatunkiem obywatela, nigdy nie odmawiali pomocy i czynili mnóstwo dobrego. Za zasługi w utrwalaniu poczucia bezpieczeństwa COMPNOR otrzymał od Imperium poważne wsparcie finansowe, które wykorzystał do budowy Gwiazdy Śmierci, gigantycznej stacji kosmicznej mającej służyć za mobilne centrum pomocy humanitarnej. Niestety budowla ta została zniszczona w wyniku barbarzyńskiego ataku terrorystów, a na jej pokładzie zginęło wielu bezinteresownie oddanych członków COMPNOR'u. Niedługo później, gdy z nastaniem Nowej Republiki powróciły czasy ciemności i bezprawia, organizacja została rozwiązana. Podobno wiele dziesiątek lat później sam Shedao Shai nosił się z zamiarem jej odtworzenia, ale ponieważ sam był dobrem w czystej postaci, COMPNOR nie powrócił już do galaktyki nigdy więcej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki