FANDOM

SWAT

Appo na czele swojego oddziału SWAT

Appo - był klonem, pierwszym dowódcą antyterrorystycznej jednostki SWAT znanej jako 501 Legion lub też "Pięść Vadera". Była to formacja policyjna stworzona specjalnie w celu zwalczania panoszących się na Coruscant terrorystów wszelkiej maści. Appo, wychodowany w kadziach na Kamino od dziecka przygotowywany był do czekającej go roli. Doskonałe wyszkolenie, najlepszy sprzęt, idealne warunki fizyczne - to były jego atury, z których potrafił korzystać aż do granic możliwości żywej istoty. Ponieważ ulegał przyspieszonemu wzrostowi, już w wieku 12 lat był w pełni dojrzałym mężczyzną i wyruszył na swoją pierwszą misję. Jego zadaniem była infiltracja krainy Pyrlandii i tamtejszego kosmoportu Poznań, gdzie podobno ukrywała się banda alkoholików (znanych znacznie później jako Drużyna A). Appo wywiązał się ze swojego zadania wzorowo - zdobył uznanie grupy i powrócił żywy na Coruscant wraz z wyczerpującym raportem.

Appo

Appo po dekapitacji z rąk Roana Shryne'a

W uznaniu zasług Appo został mianowany dowódcą eksperymentalnej jednostki policyjnej SWAT. W roku 19 BBY na rozkaz Dartha Vadera wyruszył do Świątyni Jedi, by zabezpieczyć ją przed grożącym atakiem terrorystycznym. Jakie było jego zdziwienie, gdy na terenie pokojowej Świątyni znaleźli składy broni i plany zamachów - oto sami Jedi szykowali się do zamachu stanu! Zasłaniając się malutkimi dziećmi jako żywymi tarczami plugawi przestępcy rzucili się na policjantów. Appo, nie mając wyboru, musiał rozkazać otworzyć ogień. Pacyfikacja Świątyni została zakończona niedługo później, a wszyscy terroryści schwytani lub zabici. Appo w uznaniu zasług znów otrzymał awans i podwyżkę. Krótko potem został wysłany na Kashyyyk, kolejnego siedliska zorganizowanej przestępczości. Tam niestety zakończyła się jego dobrze zapowiadająca się kariera - oto bowiem jeden z przestępców, Jedi Roan Shryne pozbawił Appa głowy jednym zamaszystym ciosem. Jednak pamięć o tym pierwszym i najlepszym dowódcy trwa w 501 Legionie po dziś dzień. Mówi się, że jednym z jego krewnych był sławny pirat Rav.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki