FANDOM

Alderaan

Bail Organa strzela z superlasera w kierunku Gwiazdy Śmierci.

Alderaan to planeta zwana Arsenałem Galaktyki ze względu na ogromny rynek handlu bronią, jaki znajdował się na jej powierzchni. Mieszkańcy Alderaanu bogacili się na sprzedaży blasterów, golarek, pralek i innych narzędzi masowej zagłady wszystkim zwaśnionym frakcjom kosmosu, w tym także i terrorystom.

Dobroduszny imperator Palpatine wielokrotnie próbował negocjować z Alderaanem, by ten wyrzekł się swojej upiornej przeszłości i wkroczył na drogę pokojowego rozwoju. Niestety nie dało to rezultatu. Po upadku Starej Republiki w roku 19 BBY Alderaan stał się główną bazą nowo tworzonej siatki terrorystycznej. Przywódcą planety został Bail Organa, syn znanego rewolucjonisty Józefa Organy. Zamarzyła mu się potęga, zdolna uczynić z Alderaanu niezdobytą twierdzę, dlatego też rozkazał rozpoczęcie budowy zamontowanego na jej powierzchni i czerpiącego energię wprost z jądra planety superlasera. Ta potworna broń mogła niszczyć dowolny obiekt, jaki tylko znalazł się w jej zasięgu. Los chciał, że budowę ukończono akurat w Roku Zerowym, kiedy to na ogarnięty chaosem Alderaan zawitała pokojowa Gwiazda Śmierci, której załoga chciała dostarczyć na planetę pomoc humanitarną. Butny Bail Organa rozkazał wtedy natchmiast zniszczyć Gwiazdę i wystrzelić z superlasera – ale nie trafił. Jednak zapłon broni wywołał przypadkową eksplozję zgromadzonych na targowiskach całej planety materiałów wybuchowych, co spowodowało eksplozję i zniszczenie Alderaanu wraz z całą tamtejszą ludnością.