FANDOM

Alderaan

Bail Organa strzela z superlasera w kierunku Gwiazdy Śmierci

Alderaan - to planeta zwana Arsenałem Galaktyki ze względu na ogromny rynek handlu bronią, jaki znajdował się na jej powierzchni. Mieszkańcy Alderaanu bogacili się na sprzedaży blaterów, golarek, pralek i innych narzędzi masowej zagłady wszystkim zwaśnionym frakcjom kosmosu, w tym także i terrorystom. Dobroduszny Imperator Palpatine wielokrotnie próbował negocjować z Alderaanem, by ten wyrzekł się swojej upiornej przeszłości i wkroczył na drogę pokojowego rozwoju. Niestety nie dało to rezultatu. Po upadku Starej Republiki w roku 19 BBY Alderaan stał się główną bazą nowo tworzonej siatki terrorystycznej. Przywódcą planety został Bail Organa, syn znanego rewolucjonisty Józefa Organy. Zamarzyła mu się potęga, zdolna uczynić z Alderaanu niezdobytą twierdzę, dlatego też rozkazał rozpoczęcie budowy zamontowanego na jej powierzchni i czerpiącego energię wprost z jądra planety superlasera. Ta potworna broń mogła niszczyć dowolny obiekt, jaki tylko znalazł się w jej zasięgu. Los chciał, że budowę ukończono akurat w Roku Zerowym, kiedy to na ogarnięty chaosem Alderaan zawitała pokojowa Gwiazda Śmierci, której załoga chciała dostarczyć na planetę pomoc humanitarną. Butny Bail Organa rozkazał wtedy natchmiast zniszczyć Gwiazdę i wystrzelić z superlasera - ale nie trafił. Jednak zapłon broni wywołał przypadkową eksplozję zgromadzonych na targowiskach całej planety materiałów wybuchowych, co spowodowało eksplozję i zniszczenie Alderaanu wraz z całą tamtejszą ludnością.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki