FANDOM

Allah Ackbar!

Okrzyk na cześć Admirała Ackbara

Ackbar

Ackbar - imam galaktyki

.

Ackbar - to admirał, naczelny imam i dowódca sił terrorystycznej Al-Rebelii. Wsławił się szalonym fanatyzmem i bogobojnym oddaniem, jakie wzbudzał u swoich podwładnych. Jego słowo było święte - wysyłał posłuszne szeregi młodych farmerów wilgoci wprost na wyszkolone siły przeciwnika, wierząc że skoro Bóg jest z Rebelią, to nie jest możliwe by ona przegrała. I rzeczywiście - odkąd objął dowodzenie pas zwycięstw imama ciągnął się jak drogocenny złoty szlak, którego najsławniejszym chyba momentem była krwawa łaźnia, jaką zgotował imperialnym cywilom podczas Bitwy o Endor. Imam oczywiście uznał to za wielki militarny sukces (co z tego, że Imperium wycofało się na z góry upatrzone pozycje i jeszcze długo nikt nie mógł sobie z nim poradzić). Imam ogłosił więc Yub Nub i posłał fanatyczne hordy, by starły cywilizację z powierzchni ziemi. Niestety, mimo dzielnej i oddanej obrony, Imperium padło, a na jego miejscu powstało państwo wyznaniowe znane jako Nowa Republika, w której Ackbar jako imam do śmierci zajmował kluczową rolę, co jakiś czas tłumiąc lokalne powstania. Prócz tego warto zaznaczyć że był rybą... co w zasadzie mówi nam o jego osobowości wszystko.

CiekawostkiEdytuj

  • Na cześć Ackbara na rynku pojawiły się śniadaniowe "Płatki Admirała Ackbara" - do każdego kartonu płatków dołączana była niespodzianka w postaci zdechłej ryby.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki