FANDOM

30px-Era-reb.png
ATAT1.jpg

Rodzice podjeżdżają AT-AT'ami pod szkołę, by odebrać dzieci po lekcjach

AT-AT - czyli Auto-Truck, Auto-Truck to model popularnego samochodu rodzinnego, wykorzystywanego do wycieczek weekendowych i wyjazdów poza miasto. Nazwa wzięła się z połączeń słów auto oraz truck (czyli ciężarówka), co było symbolem niezwykłej pojemności maszyny, a powtórzenie nazwy miało przykuwać większą uwagę w celach marketingowych. Pojazd ten stał się niezwykle popularny wśród średnio zamożnych warstw galaktycznego społeczeństwa, które charakteryzowały się posiadaniem statystycznie największej ilości potomstwa (w przypadku niektórych gatunków liczby te szły w tysiące) - dlatego też duży samochód rodzinny był dla nich jak znalazł. AT-AT mógł zmieścić dowolną masę dzieci i bagaży, nie przeszkadzały mu też żadne warunki terenowe. Niestety wysoka cena powodowała, że biedniejsi obywatele mogli tylko marzyć o posiadaniu własnego AT-AT - tak jak na przykład rodzina Larsów, w której wychowywał się młody Luke Skywalker. Przyszły Jedi tak bardzo zapragnął mieć własnego AT-AT, że w końcu podczas Bitwy o Hoth wymknął się ze strefy walk i próbował skraść jednego z AT-AT należącego do niewinnej rodziny, udającej się właśnie na narty na malownicze zbocza okolicznych gór. Jednak system antywłamaniowy okazał się być zbyt skuteczny, więc zirytowany Skywalker zniszczył pojazd wraz z całą rodziną na pokładzie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki